• Discutăm despre situația consumatorului vulnerabil din România, pe 18 septembrie!

    Pe 18 septembrie va avea loc Social Innovation Talk, o conversație despre situația consumatorului vulnerabil din România, prin prisma accesului la servicii de energie, educație și cultură. Începând cu ora 18:30, vă așteptăm la Universitatea Alternativă (Bd.Dacia 99, etaj 3), unde veți avea ocazia să aflați perspectivele invitaților noștri:

    • Alina Tudor, Head of Sustainability @ ENEL România
    • Maria Gheorghiu, Co-fondatoare Asociația OvidiuRo
    • Mihai Lupu, Fondator EduCab

    Evenimentul are loc în cadrul perioadei de incubare Social Impact Award, însă este adresat publicului larg, întrucât a luat naștere din intențiile comune pe care le avem alături de partenerii noștri de la Enel.

     

    Alina Tudor va prezenta în detaliu situația accesului la energie electrică, în cele mai vulnerabile zone din România.

    Sărăcia energetică, înțeleasă ca o problemă de suportabilitate a facturii, dar și ca acces deficitar la mijloace moderne de asigurare a confortului în locuință, este un fenomen răspândit la nivelul Uniunii Europene, spațiul postcomunist fiind afectat cu precădere de acesta. Sărăcia energetică este un factor important de marginalizare socială, iar lipsa de suportabilitate a facturii sau de acces la forme moderne de energie generează obstacole în parcursul educațional și socio-economic al indivizilor, fiind un factor de adâncire a sărăciei și excluziunii în sens mai larg.

    În România, aproximativ 23% din gospodării sunt afectate de acest fenomen. Pe lângă veniturile mici, în multe cazuri, regimul de proprietate neclar al locuinţelor şi birocraţia foarte complicata înseamnă că pentru consumatorii dezavantajaţi este dificil sau chiar imposibil să devină consumatori legitimi de energie sau beneficiari de programe de ajutor social.

    Din cercetările Enel, exista mai multe tipuri de astfel de bariere:

    • Birocratice
    • Acte de proprietate – în zonele dezavantajate, deseori locuinţele nu au actele necesare pentru a fi realizat un branşament la reţea sau un contract cu un furnizor.
    • Proceduri complicate – în unele comunităţi lipsesc informaţiile/abilităţile/timpul necesare pentru a trece prin procedurile complicate necesare pentru a deveni consumator legitim de energie.
    • Economice: Accesibilitatea – deseori, venitul gospodăriei este insuficient pentru plata branşamentului la reţea sau a facturilor. Ajutoarele sociale sunt insuficiente şi de multe ori nu ajung la cei care au nevoie de ele.

    Pentru a afla mai multe perspective despre sărăcia energetică, precum și pentru a înțelege cauzele și efectele tuturor celor 3 dimensiuni (energie, educație și cultură) vă așteptăm la eveniment. Detalii aici.