Navigation

Social Impact Award, ediția 2017

Ediția cu numărul 6 a fost plină de idei îndrăznețe, tineri dornici să își aducă o contribuție personală, zeci de experți și parteneri care au pus umărul la promovarea antreprenoriatului social în România și mult, foarte mult potențial de dezvoltare a acestui segment în rândul tinerilor.

Pasul 1: Conștientizare și inspirație

După șase ediții Social Impact Award, ne-am dat seama că avem încă foarte mult de construit, astfel încât mai mulți tineri din România să înțeleagă ce este antreprenoriatul social și cum ar putea îmbrățișa  această oportunitate de dezvoltare profesională.

În perioada februarie – mai 2017, am organizat 16 workshop-uri despre antreprenoriat social în 8 orașe din România: București, Cluj, Iași, Timișoara, Sibiu, Constanța, Ploiești și Craiova. Peste 350 de elevi, studenți și tineri profesioniști au luat parte la aceste experiențe, generând idei și soluții sau transformând idei în modele de afaceri sociale. În fiecare oraș am atras exemple de antreprenori sociali locali, tocmai pentru a oferi o perspectivă în egală măsură inspirațională și pragmatică pentru tinerii prezenți..

La finalul acestei perioade, 82% dintre participanți susțin că și-au îmbunătățit înțelegerea despre conceptul de antreprenoriat social, iar 75% dintre ei și-au descoperit motivația de a fi antreprenori sociali.

 

Pasul 2: Construirea unei comunități de tineri antreprenori sociali

Dincolo de programul educațional, și în 2017 ne-am concentrat pe a dezvolta o comunitate activă de tineri care vor să devină antreprenori sociali. Din cele 56 de aplicații înscrise în 2017, juriul SIA a selectat 17 echipe care au avut acces la o serie de workshopuri și mentorat, ca parte a programului de incubare pe parcursul verii. Scopul acestei perioade a fost acela de a-și modela mai bine ideile de afaceri alături de parteneri ai competiției precum Enel, BCR, EY,  Rompetrol și nu numai.

Echipele finaliste și ideile lor de afaceri au fost:

  1. Acasă, un nou început – proiect care își propune să reintegreze pe piața muncii românii întorși din străinătate;
  2. Ancora – o cafenea socială care ajută  la includerea pe piața muncii a copiilor din centrele de plasament din Constanța;
  3. Blindsense – un asistent personal, complet automatizat, dedicat persoanelor cu deficiențe de vedere;
  4. Blinkr – un smart strap creat pentru bicicliști și motociciliști cu scopul de a-i face mai vizibili în trafic;
  5. Date a Startup – o platformă educațională care încorporează o platformă de internship-uri în companii mici și mijlocii;
  6. Dolls Heal Souls – Un Teatru de Papuși educațional pentru copiii cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani;
  7. InstaHouse – o platformă de intermediere de servicii de curățenie;
  8. IziBac – o aplicație mobilă care are ca scop facilitarea învățării pentru examenul de Bacalaureat;
  9. Magazin de Fapte Bune – un lanț de charity shops cu haine donate;
  10. Mind Tools – o platformă educațională online pentru tinerii din Cluj;
  11. Opportunity Weekend – un târg de cursuri și voluntariat pentru liceeni din România;
  12. Shukar Bijoux – o platformă prin care meșteșugarii romi își pot vinde obiectele făurite manual;
  13. Smiles For The Future – un proiect educațional prin care copiii instituţionalizați învață şi conştientizează de ce sunt importante sănătatea orală și tehnicile de prevenție a bolilor asociate igienei defectuoase;
  14. Teen Tank – un proiect care dezvoltă competențe antreprenoriale tinerilor prin rezolvarea de briefuri primite de la companii;
  15. Tuty Box – o aplicație pentru Android și IOs, un centru de îndrumare, creat de elevi și dedicat elevilor, cu ajutorul căruia aceștia pot dobândi sau își pot perfecționa cunoștințele și abilitățile;
  16. Urban Farming – Farmbot – un proiect care încurajează practicarea agriculturii durabile, prin impulsionarea economiei locale.
  17. Urban Gardener – o tehnologie ce face posibilă creșterea legumelor și a zarzavaturilor pe verticală.

Aici poți vedea cum a fost la evenimentul de anunțare a celor 17 echipe finaliste din 2017.

Alături de cele 17 inițiative, am învățat cum să construim o comunitate bazată pe învățare și colaborare. Interacțiunea cu mentorii, experții și antreprenorii sociali din program i-a ajutat pe finaliști să își fundamenteze mai bine cunoștințele și abilitățile. Iar prin experiențele dedicate comunității am creat spațiul social care să consolideze relații pe termen mai lung.

Două elemente pe care le-am urmărit pe parcursul perioadei de incubare au fost motivația finaliștilor noștri și capacitatea lor de a-și duce proiectele mai departe după terminarea acestei ediții SIA. După terminarea programului, 75% dintre ei susțin că se simt mai motivați să lucreze într-o afacere socială, iar 83% simt că au o echipă mai bine pregătită să implementeze ideile cu care au aplicat în competiție.

Cum a fost la Finala Social Impact Award 2017?

Super-puterea Social Impact Award 2017: colaborarea

Eforturile noastre de a forma o generație de tineri antreprenori sociali în România nu ar fi fost nici pe departe atinse dacă nu am fi avut un întreg ecosistem de oameni și organizații alături.

Colaborarea poate începe din multe unghiuri. Pentru noi, a fost despre întâlnirea cu oameni care cred și ei la fel de puternic în scopul Social Impact Award. Și despre toți oamenii care au pus umărul la construirea experienței din acest an. Ei sunt partenerii principali ai SIA România – Enel, BCR, Rompetrol, Ernst & Young și Redbull Amaphiko -, cei 9 membri ai juriului, experții și mentorii din programul de incubare, partenerii locali alături de care am implementat workshop-urile în cele 8 orașe, antreprenorii sociali care ni s-au alăturat în diferite etape ale programului, voluntarii și, nu în ultimul rând, echipa SIA 2017. Lista completa a partenerilor și susținătorilor SIA 2017 poate fi găsită aici.

 

Almost there

You need to register in order to submit your bulletin & vote.

× close